I festlighetens tecken

Hallå hej bloggen!
Nu så, sitter jag i soffan med datorn i knät och tittar på gilmore girls. Jag har precis fått mitt hjärta ur sängen, han uttryckte stort behov av att få sova ut så när en annan vaknar vid nio tiden, somnar om ett tag för att sen gå upp så lät jag honom ligga kvar.

Igår var vi över på Idunagatan för att fira att Karolina fyllt år, en mycket trevlig tillställning med trevliga människor. Det blev lite snittar, druvor, bubbel, tårta, bullar och drinkar.....och det blev lite för mycket av den varan för när vi kliver in på Birger och börjar dansa loss vänder sig magen lite på sned och kvällen avslutas tidigt ( illamående)med att jag och Janne får skjuts hem av Martina, som för överigt måste ha haft en sisådär kväll men ett gäng fulla människor och en illamående Cecilia. :P

I fredags hade vi bjudit över mina och Jannes föräldrar på ínflyttningsmiddag. o som vi hade styrt och fejat innan :) dammsugit,våttorkat, plockat  undan dammat.
Det kändes konstigt att bjuda över sina föräldrar på mat faktiskt, det blev liksom på riktigt att jag nu inte bor kvar hemma, utan att det här är mitt hem.
Vi bjöd på lite snacks och bubbel innan maten och själva maten var rosmarin marinerad fläskkarré, ungsrostade rotfrukter (potatis, morötter, palsternacka och rödlök) fetaostgratinerade rödbetor, egen gjord,(visserligen med hjälp av mamma) roädvinssås och sallad. Till efterrätt blev det kladdkaka med blåbär och grädde, kaffe och whiskey.



Vad säger du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0