Midsommar

Midsommarblomster från solskenssnår jag plockar och sätter i nytvättat hår,
en stor bukett ska jag sätta i vas, för idag blir det SOMMARKALAS!


Då var det midsommar! Jag önskar mig bara en sak idag och det är fint väder!
Tänk så mycket roligare det blir om solen skiner istället för om det regnar.

Jag ska fira midsommar enligt tradition, en tradition som startades av min familj, tillsammans med två andra familjer här i knivsta. Vi samlas och åker traktor och kärra ut till kvarngården, där vi fikar, dricker bubbel och möjligen tar oss en dans kring midsommarstången.
Efter det åker vi hem till en av familjerna, i år blir det familjen Eriksson. Där vi dukar upp med massor av mat och dryck.
Jag rapporterar vidare vid ett senare tillfälle.

Jag önskar er alla en Glad Midsommar!!



Vad säger du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0