Lördag

Så skönt att inte behöva vakna av en klocka på morgonen! I lördags kom min familj hem till oss på mat. Det känns forfarande lite konstigt när de kommer på besök, jag vet inte... men det blir mer "på rikitigt" att jag inte bor hemma längre. Jag kan fortfarande tycka att det är jobbigt när hela familjen har varit här och vi har haft det trevligt och sen åker alla! Jag väljer mig kanske vi det om ett tag.

Vi bjöd familjen på förrätt som bestod av serranoskinka, mozzarella och fikon. Huvudrätten blev torskryggfilé med blåmussel och kräftsmörsås. Egentligen skulle de vara gösfilé men vår ekonomi tillät inte de så det fick bli torsk och det smakade kanon! Receptet till huvudrätten hittade vi i tidningen bolaget.

Ingredienser för 4 personer
800 g potatis, skalad
400 g gröna brytbönor, sockerärter och bondbönor
1 kg färska blåmusslor
400 g gösfilé
1 liten gul lök
1 vitlöksklyfta
3 dl vitt vin
140 g kräftstjärtar
3 msk hackad persilja
100 g smör
1 lime (saften)
1 dl vispgrädde
salt och peppar

Postat av: sofie

tack så mycket för tipset!! Har du några råd inför första dagarna? är det stressigt? svårt att hitta? =)

2009-01-14 @ 09:32:39
URL: http://mylouise.blogg.se/

Vad säger du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0