Full makaron

har det varit här i helgen!
Pappa fyllde år igår, Grattis!
Så jag kom hem i fredags eftermiddag efter att ha varit i skolan. Vi lagade canneloni, mumsigt goda blev de!
Jag hade ju i uppdrag att göra tårtan till lördagen så mitt i middagslagandet kör jag igång, jag fick lite hjälp av janne också, mycket bra vispat älskling :)

Sedan satte vi oss vid tv:n, Jag, Janne, mamma, pappa och Olivia. Efter cirkus en timme var det bara jag och Janne som satt vakna :) En vanlig fredagkväll hos familjen Lönn.....


Lördag morgon: Hela gänget upp, frukost och paket på sängen till pappa. Han fick en skjorta och en tröja av mig, caroline och janne. Av mamma och olivia fick han ett laser-vattenpass och ett paket med hemligt innehåll som lvereras på måndag....
Janne drog i väg för att plugga ett tag, jag och Caroline drog igång med städning av hela huset. Känns inte som om jag gör annat än att städa här hemma!!
Sen skulle fyra tjejer samsas om att duscha, sminka sig, och fixa håret.....men vi blev klara i tid allihopa, även pappa och janne som fick ta duschen sist....

Vid sex kom faster, farbror och kusinerna, farmor, morfar, moster med sällskap. För att fira mamma, pappa och mig. Vi blev ett stadigt sällskap även denna helg :)

VI fick supergod mat, kycklingpaté med färkska marinerade rödbetor på en salladsbädd.
Huvudrätt i form av ungsbakad lax, kokt potatis, vittvinssås och morötter, rotselleri och purjolök som skulle skäras i "julienne" som betyder att man skär grönskaerna i tändsticks stora bitar....det satte mamma, mig och janne på....vi höll på i fyrtio minuter säkert!! Med gott blev det!!

Som grädden på moset åt vi av min förträffligt goda och fina tårta :)
 

Bild 1: Hela gänget (nästan)
Bild 2: Bordet
Bild 3: Älsklingen min ♥
Bild4: Förätterna läggs upp
Bild 5: Fullt bord
Bild 6: Caroline, janne, Elin och Ann-Christine
Bild 7: Tårtan,Inte så snygg med ack så god!
Bild 8: Caroline konner in med tårtan


Vad säger du?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0